Milli Muharip Uak iin avantaj salayacak! HAVELSAN, ”Malazgirt”i devreye ald

Müdafa sanayisi rnlerinin ve muharebe ortamnn dijitalletirilmesi ve bunlarla taktik almalar yaplabilmesi iin Malazgirt adı verilen “ciddi oyun altyaps” oluturuluyor.

AA muhabirinin edindii bilgiye gre, geleneksel simlasyon teknolojilerinin bugnn koullarnda detayl ve yksek grnt kalitesi ihtiyalarn karlayamamas, oyun teknolojilerinin simlasyon alannda kullanlmasna ynelik araylar bununla beraber getirdi.

HAVELSAN da 2020 ylnda oyun teknolojilerini simlasyon ve ciddi oyunlar alanlarnda kullanabilmek, gelien teknolojiyi yakalamak amacyla z kaynaklaryla AR-GE projesine balad.

irket, oyun teknolojilerini rnlerinde kullanabilmek iin altyap almalar gerekletirdi. Sanal gereklik atma simlatr, parat simlatr, keskin nianc ve zrhl ara simlatrleri şeklinde rnler oyun teknolojisiyle gelitirildi. HAVELSAN, bu almalardan ald pozitif yönde sonulardan sonrasında bir altyap zm reterek ok daha geni kapsaml zm retme yoluna gitti ve tm bu ihtiyalarda kullanlmak zere Malazgirt Ciddi Oyun Altyaps Projesi’ni uygulamaya ald.

Malazgirt, simlasyon alannda olduu kadar son kullancya da hitap eden ktlar retebilecek bir yapya haiz bulunuyor. Yakn vadede HAVELSAN ve Trk Silahl Kuvvetleri ihtiyalarn gidermeye odaklanan proje, ileri safhalarda eitli ekillerde son kullanclara da hitap edecek. Bu projenin haiz olduu avantajlar ve gl yapsn uzun solukta eitli seviyelerde ak kaynak olarak tm dnyada eriime amak hedefler arasnda yer alyor.

HAVELSAN’n vapur projelerden gelen edinim ve ierik ktphaneleri Malazgirt’e aktarlrken irketin ierik ktphanesinde bulunmayan rnler, ksa ve uzun solukta eklenecek ve ierik envanteri eitlendirilecek. Oyun teknolojilerinin salad avantajlardan biri de yeni ieriklerin ok hzl ekilde sisteme dahil edilebilmesi olacak. Bu sayede henz planlama aamasnda olan birok rnle ilgili stratejik almalar ve planlama faaliyetleri bu altyap yardımıyla gerekletirilebilecek.

Dnyada benzer yapda kullanlan ciddi oyun altyaplar rnekleri ortaya kmaya balad. HAVELSAN’n haiz olduu simlator deneyimi yardımıyla Malazgirt, ciddi oyun alan dnda dorudan mevcut simlasyon sistemleriyle entegre alabilecek.

– NCELK SAVUNMA, SVL VERSYONU DA OLACAK

HAVELSAN Artrlm-Sanal Gereklik ve Ciddi Oyunlar Takm Lideri Gven ahin, AA muhabirine, irketin, teknoloji gelitike oyun teknolojilerini kullanmnn yaygnlaaca ngrsyle bu alanda almalar halletmeye baladn syledi.

HAVELSAN’n parat simlatr, keskin nianc ve sanal gereklik atma simlatrlerinin oyun teknolojisi altyapsn kullandn belirten ahin, zaman içinde irket ihtiyalar iin oyun teknolojilerinden nasl yararlanlmas gerektiine ilikin bir yaklam olutuunu bildirdi. ahin, Malazgirt projesinin de bu alandaki problemler zmek, oyun teknolojileriyle simlasyon ihtiyalarn karlamak amacyla balatldn beyan etti.

Malazgirt’in en byk avantajnn ok esnek yaps ve yksek grsel kalitesi olduunu vurgulayan ahin, yeni ieriklerin eklenmesi, farkl platformlarn desteklenmesi ve vapur tecrbelerinin aktarlabilmesinin altyapnn artlar olduunu anlatt.

ahin, Malazgirt iin IDEF 2023’te bir tantm planlandna iaret ederek, altyapnn sonrasnda geliimini srekli devam ettireceini, ak kaynakla gelitirmenin de sz mevzusu olabileceini dile getirdi.

Malazgirt’in askeri projeler iin kapal, sivil kullanmlar iin ak versiyonu olacan vurgulayan ahin, askeri projelerdeki hibir ieriin ak projelerde kullanlmadn kaydetti.

Gven ahin, Malazgirt’in son kullancya ak unsurlarna ilikin u bilgiyi verdi:

“Henz net olmamakla beraber projenin belirli seviyelerde son kullanclara ak olmas mmkn olabilir. niversitelerle ortak gelitirmeler ya da eitli oynan ksmlarnn halka almas da mmkn. Asl amacmz Trk müdafa sanayisinin kullanmas ve belli seviyede dnyaya da bu ii kullandrabilmek. En temelde kendi ihtiyalarmz karlayabilmek. HAVELSAN’n grsel yazlmlarla ilgili ok byk ihtiyalar oluyor ve bu alanda etken birok projemiz var. Temelde bu ihtiyalar karlayabilmek asl hedefimiz fakat bununla beraber sektre ve topluluklara da projeyle ilgili baz ksmlar amak istiyoruz. Ortak almalar yrtmeyi planlyoruz. Trk oyun gelitirme camias da gittike byyor. Onlarla ortak bir eyler retmek, sinerji yakalayabilmek en byk hedeflerimizden.”

– YEN RNLER N TEST ORTAMI

ahin, halen HAVELSAN’n farkl projeler iin bu altyapy kullandklarn, Malazgirt ile tek bir altyapyla hepsini kapsamay amaladklarn, zellikle kara platformlarnn bu anlamdaki ihtiyalarn karlamann nemli olduunu anlatt.

Trk müdafa sanayisinin son dnemde ok byk bir hzla ivmelendiine iaret eden ahin, u deerlendirmede bulunmuş oldu:

“Yeni birok platform sistemleri geliyor. HA’lar, SHA’lar, insansz kara aralar, Milli Muharip Uak şeklinde birok yeni proje var. Oyunlatrma ve oyun teknolojilerinin en byk avantajlarndan biri, bu tr henz gelitirme aamasnda olan projelerin simlasyonlarn gelitirip gerek saha koullarnda denemeler, uygulamalar yapabilmek. Buna gre teknolojiler de ekillenebiliyor. Planladmz baz zelliklerin gerek arazi koullarnda almad grlrse deiikliklerle yine testler yaplabiliyor. Oyun teknolojilerinin bu tr byk avantajlar var. Bunlarn yan sra dijital ikiz ve zellikle komuta denetim şeklinde sistemlerle komutanlarn yada karar vericilerin gerek arazi rnekleri zerinde alabilmesine olanak veren gzel bir sistem. zellikle karar vericilere byk bir destek sunacan syleyebilirim.”

Yoruma kapalı.